Transparanta duurzaam Hypotheekadvies
Bent u van plan een nieuwe (of bestaande) woning aan te kopen? Dan bent u aan het juiste adres bij Transparanta!
Op deze pagina vindt u een duidelijk stappenplan voor het hypotheektraject bij Transparanta. Wij begeleiden u stap voor stap, zodat u goed geïnformeerd en met vertrouwen uw hypotheek kunt aanvragen. Ons doel is om het proces zo soepel mogelijk te maken, met aandacht voor uw financiële situatie en duurzaamheid. Ontdek hoe wij u kunnen helpen met hypotheekadvies en maak snel een vrijblijvende afspraak met een van onze adviseurs om er achter te komen wat Transparanta voor u kan betekenen!

Stap 1:
Vrijblijvend gesprek: (gratis)
Tijdens het vrijblijvende gesprek maakt u kennis met de adviseur. U ontvangt diverse informatie over de werkwijze van Transparanta en u krijgt uitleg over de kosten.
Ook ontvangt u tijdens het eerste gesprek de vergelijkingskaart van onze dienstverlening.

Stap 2:
Het bekijken van de huidige situatie en doelen:
Tijdens het tweede gesprek bespreekt u samen met uw adviseur uw huidige (financiële) situatie en uw wensen en doelstellingen. Tijdens dit gesprek tekent u ook de dienstverlenings-overeenkomst, waarna het adviestraject officieel van start gaat.
Wat moet u bij u hebben tijdens het tweede gesprek?
- Uzelf. (en evt. partner)
- Geldig identiteitsbewijs.

Stap 3:
Hypotheekoptie en aanbieder selecteren:
Tijdens het derde gesprek gaat u samen met uw adviseur in overleg over de diverse hypotheekopties en aanbieders. Tijdens dit gesprek worden ook de risico's van de hypotheek besproken.

Stap 4:
Aanvraag en offerte selectie:
Achter de schermen gaat uw adviseur aan de slag om alle documenten te verzamelen, hierna zal de adviseur offertes op vragen bij de samen met u gekozen hypotheekaanbieders.
Zodra de diverse offertes binnen zijn zal de adviseur samen met u in gesprek gaan om de voor en nadelen van de offertes te bespreken.

Stap 5:
Afronding hypotheek:
Na het accepteren van de offerte regelt de adviseur er voor dat de juiste documenten op tijd bij de juiste instanties. Ook maakt de adviseur voor u een afspraak bij de notaris welke de hypotheek zal passeren.
Nazorg:
Heeft u vragen? stel ze gerust zonder dat hier extra kosten bij komen kijken! Wij bieden onder andere begeleiding bij verandering in inkomen, gezinsuitbreiding, scheiding.
Aan het einde van uw rentevast periode neemt de adviseur contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.
“Fantastische ervaring met Transparanta Vermogensbeheer. Het team was zeer deskundig en begeleidde ons stap voor stap door het hypotheekproces.”

AFM:
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) is een onafhankelijke toezichthouder die zich inzet voor transparantie en eerlijkheid binnen de financiële markten. Samen met De Nederlandsche Bank (DNB) draagt de AFM bij aan een duurzaam financieel welzijn in Nederland. Het adviseren van financiële producten is alleen toegestaan met een AFM-vergunning. Hiervoor gelden wettelijke vereisten, waaronder criteria op het gebied van (permanente) vakbekwaamheid en een integere bedrijfsvoering.

KIFID:
Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent over een van onze diensten. Uiteraard doen we ons best om dit samen met u zo goed mogelijk op te lossen. Lukt dat niet, dan kunt u terecht bij Kifid. Het Kifid is een toegankelijk en deskundig klachteninstituut voor consumenten, kleine ondernemers en zzp’ers in de financiële sector. Het instituut bemiddelt en lost conflicten op tussen consumenten en hun bank, verzekeraar, tussenpersoon of andere financiële dienstverleners. Dit kan door bemiddeling of via een uitspraak van de geschillencommissie, die meestal juridisch bindend is. Kifid biedt zo een alternatief voor een rechtsgang en helpt consumenten en ondernemers om tot een oplossing te komen.